Познание

Звичка до ілюзії

 Коли ви хапаєтесь за щось мертвою хваткою, ви тим самим ламаєте собі життя – коли ви надто міцно за щось чіпляєтесь, життя просто зупиняється. Ця думка червоною ниткою проходить крізь усі євангелії. І людина здатна її зрозуміти. Зрозумійте. Але зрозумійте й інше: щастя не має нічого спільного з душевним трепетом та нервовим тремтінням. Це ще одна помилка: вважати, що виконання бажань веде до радості. Бажання породжують на сполох і рано чи пізно обертаються зворотним боком. Неабияк помучившись, ви це зрозумієте. Ви живите себе тривогами та хвилюванням. Це все одно що годувати скакового коня делікатесами - вином і тістечками. Зі скаковими кіньми так не роблять. Це все одно що людині харчуватися наркотиками - адже ви не набиваєте шлунок героїном. Вам потрібна доброякісна, здорова та поживна їжа. Це має усвідомити кожен.


Ось ще одна ілюзія: людині здається, що за неї все зробить хтось інший: прийде якийсь учитель, наставник чи просто рятівник і все зробить. Зробити щось замість вас не зможе навіть наймогутніший гуру. Ви самі повинні про себе подбати. Існує дивовижний вислів святого Августина: «Ісус Христос часто був безсилий щось зробити для тих, хто його слухав». Або згадайте красиве арабське прислів'я: садові троянди та болотяні колючки живить той самий дощ. Діяти належить вам. Ніхто інший нічим не зможе вам допомогти. Їжу засвоює ваш організм; все усвідомити повинні також ви. Хтось інший не може щось зрозуміти за вас. Шукати істину маєте особисто ви. Ніхто не зможе замінити вас у цій справі. Якщо предмет ваших пошуків – істина, ніхто не зможе бути вам корисним.


Наступна ілюзія: дуже важливо, щоб оточуючі вас любили, цінували та поважали; дуже важливо мати вагу у суспільстві. Часто кажуть, що людина має вроджену потребу бути коханою та поважною оточуючими, що їй обов'язково потрібно комусь належати. Неправда. Позбудьтеся цієї ілюзії, і ви знайдете щастя. У нас є вроджена потреба бути вільним, є потреба любити – але у нас немає потреби бути коханим. Проводячи психологічні семінари, я нерідко стикаюся з поширеною проблемою: як же можу бути щасливим, якщо мене ніхто не любить? Тоді я запитую таке: «Невже ви ніколи не забували про те, що вас ніхто не любить, і в такі моменти ніколи не відчували себе щасливим?». Звісно, ​​відчували.

Наприклад, жінка дивиться на захоплюючу комедію. Вона покочується зі сміху і в цю благословенну мить забуває нагадати собі, що її ніхто не любить, її ніхто не любить, її ніхто не любить. Вона щаслива! Але фільм закінчився, і її подруга - вони прийшли в кіно разом - йде з молодим чоловіком додому. Залишившись на самоті, жінка думає: «У всіх моїх подруг є шанувальники, а я не маю. Я така нещаслива. Ніхто мене не любить!"

Багато індійських бідняків мріють про транзистор - в Індії він вважається великою розкішшю. «У всіх є транзистори, – каже людина, – а в мене немає. О, я Нещасний!» Поки не почалася ця гарячка з транзисторами, люди обходилися без них. Те саме відбувається з вами. Поки вам не повідомили, що щастя без кохання не буває, ви були щасливі. Якщо вас ніхто не любить, якщо ви нікому не потрібні і нікому не подобаєтеся, ви все одно можете бути щасливою людиною. Ви можете бути щасливими від зіткнення з дійсністю. Саме в цьому і полягає щастя – у постійному контакті із живою дійсністю. Саме в цьому ви знайдете Бога і щастя. Однак більшість із вас не готова чути таке.


Наступна ілюзія: події зовнішнього світу можуть завдати вам болю; навколишні можуть змусити вас страждати. Ні, не можуть. Тільки ви можете наділити їх такою владою.

Ще помилка: ви – це ті ярлики, які на вас навісили ваші знайомі чи ви самі. Ні і ще раз ні! Не треба за них чіплятись. Якщо хтось скаже мені, що я геній, і я поставлюсь до цих слів серйозно, у мене відразу виникнуть величезні труднощі. Здогадуєтесь чому? Тому що з цього моменту я почуватимуся як на голках. Я повинен не вдарити обличчям у бруд, повинен підтримувати репутацію генія. Після кожної лекції мені доведеться з'ясовувати у студентів: Вам сподобалося сьогоднішнє заняття? Ви все ще вважаєте мене генієм? Розумієте? Тож зірвіть із себе всі ярлики! Зірвіть ярлики - станьте нарешті вільним! Не ототожнюйте себе з ними. Ярлики - це те, що про вас думають інші, те, як зараз сприймають вас оточуючі. Ви справді геній? Чи справді твердий горішок? Ви містик? Божевільний? Яка справді різниця? Ніякий - якщо тільки ви живете свідомо, якщо проживаєте кожну мить свого існування. Як чудово сказано в Євангелії: «Погляньте на птахів небесних: вони ні сіють, ні жнуть, ні збирають у житниці... Подивіться на польові лілії... вони ні трудяться, ні прядуть». Це слова справжнього містика, слова неспаної людини.

Отже, навіщо турбуватися? Чи можуть усі ваші тривоги разом узяті продовжити ваше життя хоч на мить? Навіщо хвилюватись про те, що буде завтра? Чи є життя після смерті? Чи житиму я після того, як помру? Навіщо хвилюватись про завтрашній день? Пірніть сьогоднішній день. Хтось колись сказав: «Життя – це те, що трапляється з нами, доки ми складаємо плани». Все це сумно. Жити треба сьогоднішнім днем. Коли ви прокинетеся, ви помітите, що справді живете сьогоднішнім днем ​​і відчуваєте смак кожної миті. Хорошим знаком є ​​сприйняття вами всієї симфонії цілком: ви слухаєте музику і не маєте бажання зупинити її.

Звичка до ілюзії


Комментариев нет

Мы будем благодарны Вам, если вы оставите свой комментарий.